در دیدار نویسندگان با عضو کمسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی مطرح شد/ محمدعلی خبیر: خیال آسوده ای برای نویسندگان در شرایط سخت اقتصادی باقی نمانده است

در دیدار نویسندگان با عضو کمسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی مطرح شد/ محمدعلی خبیر: خیال آسوده ای برای نویسندگان در شرایط سخت اقتصادی باقی نمانده است

به گزارش روابط عمومی موسسه فرهنگی‌هنری هنرمندان مشرق‌زمین، محمدعلی خبیر در دیدار اهالی قلم با دکتر مهدی عسگری عضو کمسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مشکلات معیشتی نویسندگان تابعی از مشکلات اقتصادی اقشار مختلف جامعه است، اظهار کرد: در شرایطی که معیشت نویسندگان به گروگان گرفته شده، خیال آسوده‌ای برای نویسنده‌ای که غم نان دارد باقی نمانده است تا دست به خلق اثر ادبی بزند. هر روز تعدادی از نویسندگانی که نان‌آور خانواده هستند، مجبورند از نوشتن دست بکشند.
مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری هنرمندان مشرق‌زمین افزود: انجمن‌ها و اصناف مرتبط با اهالی قلم هم در شرایطی که فرهنگ و هنر از اولویت‌های اصلی برنامه‌گذاران خارج شده است، نمی‌توانند پاسخگوی نیازهای اعضایشان باشند و دچار یک انفعال ناخواسته شده‌اند. انجمن‌ها و اصناف وظایفشان را به برگزاری محافل داستان‌خوانی و شعرخوانی تقلیل داده‌اند، این در حالی است که یکی از وظایف اصلی اصناف توجه به معیشت و کسب و کار اعضا است.
در ادامه دکتر مهدی عسگری، نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد نیز با بیان اینکه حاکمیت و دستگاه فکری نسبت به رشد و پیشرفت عرصه ادبی رسالت ویژه‌ای دارند، متذکر شد: اهل قلم اهل تمییز و تشخیص هستند و جایگاه آن‌ها در مطالبه‌گری بسیار ویژه است. آن‌ چنان‌که با پیگیری و مطالبه‌گری می‌تواند در مسیر احقاق حقوق مردم اهتمام ورزند.
در این نشست که به همت حوزه هنری به مناسبت گرامیداشت روز قلم برگزار شد، خسرو عباسی خودلان از دیگر مدیران موسسه فرهنگی هنرمدان مشرق‌زمین به عنوان مجری کارشناس حضور داشت.

نظر بدهيد

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *