روز گذشته و در پردیس سینمایی ایران‌مال/ پوستر پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه پرواز رونمایی شد

روز گذشته و در پردیس سینمایی ایران‌مال/ پوستر پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه پرواز رونمایی شد

آیین رونمایی از پوستر پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه پرواز عصر روز گذشته (۱۲ آذر ماه) با حضور جمعی از هنرمندان در سالن شماره یک پردیس سینمایی ایران مال با اجرای دکتر محمد نظری برگزار شد.
در این مراسم محمدحسین لطیفی به عنوان رئیس هیأت داوران و رئیس هیأت مدیره بنیاد هنرمندان مهرآفرین، ضمن تشکر از رحمت‌الله معماراردستانی و تلاش‌های همسر وی در طول چهار دوره گذشته در موسسه فرهنگی – هنری پویندگان پهنه پرواز، از سعید بخشعلیان، جانباز سرافراز و اولین و آخرین استاد خویش که یکی از فیلمسازان عرصه دفاع مقدس است، قدردانی کرد.
بخشعلیان، کارگردان فیلم «سرباز کوچک» که بیش از ۱۲۰ ترکش در بدنش دارد و از ناحیه چشم نیز در زمان جنگ تحمیلی جانباز شده است، گفت: اگر کسی بخواهد در زمینه هر گونه معلولیتی فعالیت داشته باشد، بایستی حداقل شکل ظاهری آن معلولیت را به مدت دو ماه برای خویش‌ ایجاد کند. چنانچه فیلمسازی بخواهد معلولیت در ناحیه دست را نشان دهد و فیلمنامه‌ای قوی بنویسد بایستی آن دستی که کار می‌کند و نان‌آور است را از کار بیندازد و تمام شرایط دیگر را هم مثل همان به وجود آورد… .
در این مراسم محمد نظری با اشاره به حضور خانواده اصغر شاهوردی در سالن برای این صدابردار سینمای ایران آرزوی سلامتی کرد. نظری همچنین از اسدالله یکتا بازیگر شناخته شده سینما و تلویزیون برای حضور در این مراسم قدردانی کرد.
فاطمه چوپانی، مدیر قرارگاه محرومیت‌زدایی بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها دیگر سخنران مراسم بود که به لزوم حمایت همه‌جانبه دولت و متولیان امر از افراد دارای معلولیت اشاره کرد.
در پایان با حضور محمدحسین لطیفی، پروفسور نجمی، دکتر فتانه امیری، محمدعلی خبیر، رحمت‌الله معماراردستانی و محسن زارع اشکذری از پوستر پنجمین دوره جشنواره فیلم پرواز رونمایی شد.
طراحی و اجرای این پوستر را مهدی دوایی بر عهده داشت.
محمدحسین لطیفی به عنوان رییس هیأت انتخاب و داوران، محمدعلی خبیر دبیر اجرایی و هچنین فرهاد قائمیان، حسین مسافرآستانه، محسن زارع‌اشکذری، رحمت‌الله معماراردستانی، طیبه فلکیان، آرموگام پاراسورامن از اعضای شورای سیاست‌گذاری و فتانه امیری به عنوان دبیر علمی، در این دوره از جشنواره حضور دارند.
پنجمین دوره جشنواره فیلم کوتاه پرواز به دبیری محمدرضا شرف‌الدین از ۲۲ تا ۲۴ دی ماه در تهران برگزار می‌شود.
عکس: الهه امیری – امیر سهیلی‌پور

نظر بدهيد

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *