«من ابن بطوطه هستم» در اولین نشست «مشرق‌خوانی» بررسی شد

اولین نشست از سلسله جلسات «مشرق‌خوانی» با نگاهی عمیق به مجموعه‌داستان «من ابن‌بطوطه هستم» برگزیدهٔ جایزۀ جلال آل‌احمد، میزبان اهالی قلم و ادب‌دوستان بود.

 


به گزارش روابط‌عمومی هنرمندان مشرق‌زمین، این رویداد فرهنگی که با همکاری کافه‌کتاب کاملیا ترتیب یافته بود، عصر دوشنبه (۲۵ خرداد ۱۴۰۵) با حضور پرشور مخاطبان در فضای صمیمی این کافه‌کتاب برگزار شد.

در این برنامه که به میزبانی مازیار فکری‌ارشاد برگزار شد، خسرو عباسی‌خودلان (خالق اثر) به همراه دکتر پژند سلیمانی (نویسنده و زبان‌شناس) حضور داشتند. محور گفت‌وگوهای این نشست نه فقط روایت‌های کتاب، که مسائل بنیادین انسانی همچون «مهاجرت»، «زبان» و «بحران هویت» بود که در لابه‌لای داستان‌های این مجموعه جاری است.

«من ابن بطوطه هستم»، که موفق به کسب عنوان کتاب سال ایران نیز شده، روایتگر سرگردانیِ آدم‌هایی است که هر کدام به دلیلی از خاکِ خویش رانده شده‌اند. این اثر با روایتِ زندگیِ کسانی که میان گذشته و آینده معلق مانده‌اند، به‌درستی تصویری از «لحظهٔ کشف خویشتن و درکِ حضور دیگری» را پیش روی خواننده قرار می‌دهد.

این نشست ادبی، فرصتی برای واکاوی این اثر شاخص بود تا مخاطبان از نزدیک با لایه‌های پنهان این روایت‌های سرگردان در جهانِ امروز آشنا شوند.

سلسله نشست‌های «مشرق‌خوانی» به همت انتشارات مؤسسه فرهنگی هنری هنرمندان مشرق‌زمین و با همکاری کافه کتاب کامیلا به صورت ماهانه برگزار خواهد شد.

پایان پیام/

درباره‌ی mashregh

همچنین ببینید

نقد و بررسی «من ابن‌بطوطه هستم» در هفتمین نمایشگاه مجازی کتاب تهران

نشست نقد و بررسی کتاب «من ابن‌بطوطه هستم» نوشته خسرو عباسی خودلان، از ساعت ۱۸ …