مهدی محمدنژادیان: توان‌یابان باید بتوانند ایده‌هایشان را مطرح، و در مورد مسایل مربوط به خود، تصمیم‌گیری کنند

مهدی محمدنژادیان: توان‌یابان باید بتوانند ایده‌هایشان را مطرح، و در مورد مسایل مربوط به خود، تصمیم‌گیری کنند

دارنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم کوتاه آسیایی از سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر توضیحاتی را درباره نحوه صحیح ارائه خدمات به توان‌یابان ارائه کرد.
مهدی محمدنژادیان فیلم‌نامه‌نویس و کارگردان سینما و تلویزیون با اشاره به شیوه درست خدماتی که می‌توان به توان‌یابان ارائه کرد به دبیرخانه پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم پرواز گفت: به عقیده من هر تشکیلات یا سازمانی، چه برای ارائه خدمات مستقیم به افراد دارای معلولیت و چه برای فرهنگ‌سازی در مورد آنها برپا می‌شود، نمایندگانی از خود آنها باید جزو سیاست‌گذاران و تصمیم‌گیرندگانش باشند و در تمام امورش مشارکت مستقیم و تأثیرگذار داشته باشند.
نویسنده فیلم سینمایی «گشت ارشاد» و مجموعه تلویزیونی «شوق پرواز» در ادامه درباره جشنواره فیلم پرواز و نگاه درست و اصولی که فستیوال‌هایی از این دست باید به توان‌یابان داشته باشند خاطرنشان کرد: جشنواره‌های هنری از جمله جشنواره فیلم پرواز نیز مستثنی از این تعریف نیستند. بی‌تردید نگاه و تعریف جامعه توان‌یابان به مقولاتی چون «ارتباط»، «استقلال»، «احترام»، «تشکیل خانواده» و «دسترسی و برخورداری از خدمات» کاملاً متفاوت از آن چیزی است که بقیه به این مسائل دارند.
محمدنژادیان در پایان گفت: با تمام این تفاسیر معتقدم افراد دارای معلولیت باید بتوانند دیدگاه‌ها و ایده‌هایشان را مطرح، و در مورد مسائل مربوط به خود، تصمیم‌گیری کنند. به نظرم آنان باید فرصت یابند تا استعدادهای خلاق هنری و فکری خود را رشد داده و آن را نه تنها برای منافع خود، بلکه برای غنی‌سازی فرهنگ اجتماعشان به کار گیرند. به این منظور، باید دسترسی آنان برای مشارکت در فعالیت‌های فرهنگی تضمین شود.

نظر بدهيد

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *