علیرضا خمسه: جامعه توان‌یابان به تبع جامعه سلامت نیاز به توجه جدی دارد

علیرضا خمسه: جامعه توان‌یابان به تبع جامعه سلامت نیاز به توجه جدی دارد

بازیگر مجموعه‌های تلویزیونی «پایتخت» و «میکائیل» معتقد است که دولتمردان باید توجه به نیازهای افراد مختلف جامعه را در اولویت‌های کاری خود قرار دهند.
علیرضا خمسه بازیگر شناخته شده سینما و تلویزیون با اشاره به نقش جدی دولت در تأمین نیازهای آحاد مختلف جامعه به ستاد خبری پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم پرواز گفت: توجه کافی دولت به نیازهای توان‌یابان جامعه در نگاه اول بسیار ایده‌آل و رویایی به نظر می‌رسد، اما باید دید که آیا دولتمردان در رسیدگی به مشکلات افراد عادی جامعه از جمله بحث معیشت، مسکن، اجتماع و… موفق عمل کرده است یا خیر؟! متأسفانه در این سال‌ها هیچکدام از دولت‌ها آنطور که باید و شاید به دغدغه‌های جدی مردم نپرداخته‌اند. یعنی آنقدر که مسائل سیاسی چه داخلی و خارجی در اولویت و اهمیت اول تمام دولتمردان بوده، به مسائل رفاهی، معیشتی، فرهنگی قشرهای مختلف توجه چندانی نشده است.
وی افزود: شما می‌دانید که مسائل فرهنگی پس از مسائل معیشتی مطرح می‌شود، یعنی یک شکم گرسنه هیچوقت به یک فیلم، تئاتر، کتاب و حتی یک جشنواره خوب و با کیفیت فکر نمی‌کند. به نظرم جشنواره‌ها در اولویت بعد از مسائل رفاهی جامعه قرار می‌گیرند. اگر مسائل رفاهی جامعه در این سال‌ها مدنظر دولتمردان نبوده طبعاً مسائل فرهنگی و مشکلات قشرهایی که در این جامعه زندگی می‌کنند به خصوص معلولان، کمترین اهمیت و کمترین توجه را به خود جلب کرده است.
این بازیگر در ادامه با اشاره به لزوم ایجاد تحولی مهم در رسیدگی به مشکلات کشور خاطرنشان کرد: جشنواره پرواز اساسا باید در ادامه و استمرار یک سیاست و یک بینشی باشد و آن بینش هم این است که جامعه ایرانی نیاز به یک تحول جدی دارد. تحول جدی نیز نیازمند نگاهی عمیق به مسائل مهم مردم و دغدغه‌های جدی قشرهای مختلف آن است.
خمسه در پایان گفت: بعید می‌دانم جشنواره فیلم پرواز یا جشنواره‌هایی شبیه به این مسوولان ما را از خواب خرگوشی بیدار کند. با این حال من آنچه شرط بلاغست با تو می‌گویم، تو خواه از سخنم پند گیر یا ملال که جامعه افراد دارای معلولیت به تبع جامعه سلامت نیاز به توجه جدی دارد، نیاز به این دارد که مسائل آن به صورت عمیق بررسی شود و نیازمندی‌هایشان را شناسایی و نیازسنجی کنند و در پی رفع و رجوع این نیازها برآیند.

نظر بدهيد

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *