«خلاقیت در ورزش فوتبال از منظر تریز» منتشر شد

«خلاقیت در ورزش فوتبال از منظر تریز» منتشر شد

کتاب «خلاقیت در ورزش فوتبال از منظر تریز (TRIZ)» نوشته مشترک مهندس مهدی بصیرزاده و دکتر فاطمه امیری توسط انتشارات توانمندان (ناشر تخصصی معلولیت و معلولان) در ۱۹۹ صفحه منتشر شد.
فوتبال – نوآوری، نظریه تریز، فوتبال – قواعد و… از جمله سر فصل‌های اصلی این کتاب است.

در بخش‌هایی از معرفی این کتاب آمده: «در این کتاب ضمن پرداختن به مفاهیم خلاقیت و توسعه آن در ورزش فوتبال، به معرفی مدل‌های سیستم ‘C’ برای رشد مربیان، مدل سیستم ‘S’ برای رشد خلاقیت بازیکنان و مدل چهار گوشه ‘FA’ برای پیشرفت بازیکنان فوتبال پرداخته‌ایم تا بتوان آنها را نیز به طور همه جانبه از منظر فنی، جسمی، روانی و اجتماعی مورد بررسی قرار دهیم. همچنین با معرفی تئوری حل ابداعانه مسئله (TRIZ) و تاریخچه و فلسفه تفکر مبتکرانه آن، کاربردهای ۴۰ اصل شاه کلیدی تریز (TRIZ) را برای تجزیه و تحلیل قوانین جهانی فوتبال به طور مفصل شرح داده‌ایم. سپس به تجزیه و تحلیل منابع ششگانه تریز (TRIZ) در فوتبال شامل منابع مادی و انسانی، منابع عملکردی، منابع اطلاعاتی، منابع زمانی و منابع مکانی نگاهی نظام‌مند و سیستماتیک افکنده‌ایم.
در بخش پایانی کتاب، ورزش فوتبال برای افراد دارای معلولیت شامل معلولیت‌های جسمی، ضایعات مغزی، کم شنوایی و ناشنوایی، کم بینایی و نابینایی، افراد ویلچری و افراد دارای آسیب‌های ذهنی و اختلالات یادگیری، را ازمنظر تریز (TRIZ) مورد بررسی قرار داده‌ایم».

نویسندگان «خلاقیت در ورزش فوتبال از منظر تریز» این کتاب را به علاقه‌مندان فوتبال حرفه‌ای، مربیان، بازیکنان و فعالان حوزه معلولیت، که برای سلامت و موفقیت جوانان کشورمان تلاش می‌کنند تقدیم کرده‌اند.

دکتر فاطمه امیری یکی از نویسندگان این کتاب در حال حاضر به عنوان مشاور دبیر و یکی از اعضای اصلی شورای سیاست‌گذاری پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم پرواز مشغول فعالیت است. جشنواره‌ای با محوریت افراد دارای معلولیت که مراسم اختتامیه آن آذر ماه امسال در تهران برگزار خواهد شد.​

نظر بدهيد

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *