فراخوان اولین دوره جشنواره ادبی مشرق‌زمین منتشر شد

فراخوان اولین دوره جشنواره ادبی مشرق‌زمین منتشر شد

فراخوان اولین دوره جایزه بین المللی ادبی مشرق زمین منتشر شد.
مؤسسه فرهنگی هنری هنرمندان مشرق زمین، اولین دوره جایزه بین المللی ادبی مشرق زمین را در دو حوزه تألیف و ترجمه با موضوع سفرنامه نویسی برگزار می کند. هدف از برگزاری این جایزه ادبی معرفی ویژگی های منحصربه فرد فرهنگ ایرانی ــ اسلامی و توجه به مؤلفه های فرهنگ، ادب و تاریخ ایران و مشرق زمین، در جایگاه تمدنی کهن و دارای ریشه های مستحکم فرهنگی و نیز تشویق نویسندگان، محققان و گردشگران شاخص ملی و بین المللی و بزرگداشت پدیدآورندگان آثار ادبی است. بر این اساس از مؤلفان، مترجمان و ناشران فارسی زبان سراسر جهان دعوت می شود با ثبت نام در تارنمای www.mashreghartists.ir آثار منتشرشده و منتشرنشده خود را با موضوعات سفر، مهاجرت و زیارت به این دبیرخانه ارسال کنند.

بخشهای جایزه

برگزیدگان بخش کتاب

1) بهترین سفرنامه تألیفی 2) بهترین سفرنامه ترجمه شده

برگزیدگان بخش آثار منتشرنشده

1) بهترین سفرنامه تألیفی منتشرنشده

2) جایزه ویژه سفرنامهی تألیفی منتشرنشده با موضوع زیارت

3) جایزه ویژه سفرنامه تألیفی منتشرنشده با موضوع مهاجرت

شرایط ارسال آثار

• ثبت نام فقط در سایت www.mashreghartists.ir امکانپذیر است.

• در بخش کتاب، تنها آثاری ارزیابی می شوند که پدیدآورنده (مؤلف یا مترجم) یا ناشر کتاب، کاربرگ ثبت نام را در تارنمای جایزه ادبی تکمیل و همراه دو نسخه از کتاب به نشانی دبیرخانه ارسال کند. آثار ارسالی به شرکت کنندگان برگردانده نخواهد شد.

• بخش کتاب

در این بخش، آثاری که در یک دهه گذشته (از سال 1391 تا 1400 خورشیدی) در قالب سفرنامه (تالیف یا ترجمه) به زبان فارسی منتشر شده اند، ارزیابی می شوند.

• بخش آثار منتشرنشده

در این بخش، آثار منتشرنشده ای که در قالب سفرنامه به زبان فارسی و حداقل در 20 هزار کلمه نوشته شده باشند، ارزیابی می شوند. در این بخش دو جایزه ویژه به آثاری که موضوع آن به زیارت و مهاجرت معطوف باشد اهدا خواهد شد. در صورت تمایل پدیدآورنده، از آثار برگزیده این بخش برای انتشار حمایت خواهد شد.

• در بخش آثار منتشرنشده، آثار باید در قالب فایل Word بر روی تارنمای رسمی جایزه بارگذاری شوند. مشخصات فردی و اطلاعات تماس شرکت کنندگان در صفحه پایانی آثار باید نوشته شود.

• هر فرد میتواند همزمان در تمام بخش های جایزه شرکت کند.

• دبیرخانه جایزه از دریافت آثار ارسال شده پس از موعد مقرر معذور است.

گاه شمار جایزه

شروع ثبت نام: 12 شهریور 1401 (همزمان با روز بزرگداشت ناصرخسرو)

مهلت ارسال آثار: 17 دی 1401

اختتامیه: 8 اردیبهشت 1402

نظر بدهيد

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *