︎ در تمام دنیا با آموزش‌های اصولی فرهنگ معلولیت به درستی جا افتاده است

︎ در تمام دنیا با آموزش‌های اصولی فرهنگ معلولیت به درستی جا افتاده است

فرهاد قائمیان بازیگر شناخته شده سینما، تلویزیون و تئاتر و یکی از اعضای شورای سیاست‌گذاری دوره پنجم جشنواره فیلم پرواز، درباره برگزاری دوره جدید این فستیوال گفت: ضمن عرض تبریک به برگزار کنندگان جشنواره بین‌المللی فیلم پرواز، بسیار خرسندم که این فستیوال پس از عبور از مسیری سخت و دشوار حالا به دوره پنجم خود رسیده است.

در تمام دنیا معلولیت دیگر جزو دغدغه‌ها محسوب نمی‌شود و با آموزش‌های اصولی، فرهنگ آن به درستی در میان مردم جا افتاده است. برگزاری این جشنواره یکی از مواردی است که می‌تواند فرهنگ‌سازی مناسبی در زمینه خدمت‌رسانی به افراد دارای معلولیت داشته باشد. ضمن اینکه در این میان بسیاری از علاقه‌مندان سینما نیز می‌توانند استعداد و قابلیت‌های خود را به معرض نمایش بگذارند.

وی همچنین افزود: اختصاص بودجه توسط دولت برای حمایت از افراد دارای معلولیت بهترین حمایت ممکن است. زمانی که معلولان عزیز ما نسبت به مباحث مالی اطمینان خاطر داشته باشند با بودجه‌ای که دولت در اختیارشان می‌گذارد می‌توانند آثاری با موضوعات مختلف را تولید کنند. با بالا رفتن میزان تولید و مشارکت حداکثری افراد معلول، قطعاَ باعث معرفی استعدادهای درخشانی به سینما خواهد شد.

قائمیان در پایان درباره قابلیت‌های اعضای شورای سیاست‌گذاری جشنواره نیز گفت: اعضای شورای سیاست‌گذاری قلب تپنده هر جشنواره محسوب می‌شوند. کلیه اعضا با تصمیم‌گیری‌های درست و اصولی و تبیین شیوه‌نامه‌های استاندارد می‌توانند به برگزاری درست جشنواره خط فکری بدهند و باعث رشد و ارتقای آن شوند. امیدوارم در دوره جدید این فستیوال با حضور با تجربه‌های عرصه‌های مختلف و کمک این بنده حقیر بتوانیم جشنواره‌ای با کیفیت و در خور شأن هنرمندان دارای معلولیت داشته باشیم و نسبت به دوره‌های پیشین روندی صعودی را طی کنیم.​

نظر بدهيد

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *