شورای سیاست‌گذاری جشنواره باید تجربه کافی در ابعاد بین‌المللی را داشته باشد

شورای سیاست‌گذاری جشنواره باید تجربه کافی در ابعاد بین‌المللی را داشته باشد

دکتر فتانه امیری، یکی از اعضای شورای سیاست‌گذاری پنجمین دوره جشنواره فیلم پرواز درباره برگزاری دوره جدید این فستیوال گفت: اتفاق عجیب و بزرگ همه‌گیری ویروس کرونا طی دو سال اخیر، اهمیت سلامت، ضرورت محبت و مشارکت را در جهان برای همه مردم مورد یادآوری و تأکید قرار داده است.
پنجمین دوره جشنواره علاوه بر اینکه همچون دوره‌های قبل مسئولیت سنگین فرهنگ‌سازی در مورد مسائل معلولیت را دارد، تعهدی مهم‌تر در شناساندن اثرات معلولیت‌های پنهان و درگیری مضاعف و پیچیده جهان را با بیماری‌ها به ویژه تأثیرات کرونا دارد.

کاربرد تکنولوژی یاری‌رسان و رسانه‌های مجازی از اقدامات مهم و اساسی است که جشنواره پرواز قبل از درگیری دنیا با کرونا برای اکران و حضور بیشتر و آسان‌تر افراد دارای معلولیت از آن بهره برد و در پنجمین دوره این جشنواره سیاست‌گذاری‌ها در جهت دسترس پذیرتر کردن امکانات و برنامه‌ها برای تمامی افراد با و بدون معلولیت است .
.
وی که در این دوره از جشنواره به عنوان مشاور دبیر نیز حضور دارد درباره نوع ویژگی و فعالیت‌هایی که شورای سیاست‌گذاری می‌تواند در برگزاری هر چه بهتر جشنواره داشته باشد خاطرنشان کرد: اعضای شورای سیاست‌گذاری باید به اندازه کافی تجربه کافی در ابعاد بین‌المللی داشته باشند و با تعهد و تخصص خود با همراهی و مشارکت، ایده‌های متنوع و کاربردی برای ترغیب و تشویق هنرمندان سینما و صاحبنظران حوزه معلولیت را سیاست‌گذاری کرده و راهکارهای تجربی و موثر ارائه دهند.

امیری همچنین در پایان درباره بخش‌های مختلف این فستیوال نیز خاطرنشان کرد: طبق نظر وزارت محترم ارشاد تمامی فعالیت‌هایی که به زمینه معلولیت مرتبط است در حوزه فعالیت جشنواره پرواز و موسسه فرهنگی – هنری پویندگان پهنه پرواز قرار می‌گیرد که شامل برگزاری نمایشگاه از تولیدات هنری افراد دارای معلولیت و صنایع توانبخشی، بیماری‌های خاص، و… است.​

نظر بدهيد

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *