با مشارکت مؤسسه هنرمندان مشرق زمین، آیین پایانی شانزدهمین جشنواره شعر خبرنگاران برگزار شد

با مشارکت مؤسسه هنرمندان مشرق زمین، آیین پایانی شانزدهمین جشنواره شعر خبرنگاران برگزار شد

آیین پایانی شانزدهمین دوره جایزه کتاب سال شعر ایران به انتخاب خبرنگاران، یازدهم تیرماه با حضور جمعی از شاعران و فعالان فرهنگی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی موسسه فرهنگی‌هنری هنرمندان مشرق زمین، علیرضا بهرامی، شاعر و دبیر این جایزه از برگزیدگان این جایزه که سال‌های اخیر از دنیا رفته‌اند یاد کرد و گفت: امسال با نظر قاطع هیات داوران علیرضا طبایی، منتخب این دوره از جایزه شعر خبرنگاران در بخش یک عمر فعالیت شعری بود.  او بی‌نصیب از ویروس کرونا نبود و در زمستان دچار این ویروس شد و از آن زمان شرایط دشواری را گذرانده است، تا جایی که شرایط جسمی او اجازه حضور در این جلسه را به او نداد. خسارتی که بیماری کرونا به عرصه ادبیات زد جدی بود و آرزو می‌کنم روند بهبودی ایشان بدون مکث جلو برود و به زودی در این جلسات حضور ایشان را داشته باشیم. البته آقای طبائی از برگزیدگان جایزه (در دوره دوم) نیز بود.
در ادامه با حضور  موسی بیدج و محمود معتقدی از علیرضا طبایی با اهدای لوح تقدیر و تندیس جایزه به فرزندش به نمایندگی، تجلیل شد.
در ادامه مراسم پایانی شانزدهمین دوره جایزه شعر خبرنگاران، علیرضا بهرامی گفت: این جایزه مستقل است و در این سال ها حمایتی از هیچ جا نداشته و ما سعی کردیم اعتبار و آبرویی که داریم را حفظ کنیم و مراقب سرمایه خودمان باشیم. حضور شاعران در بخش ویژه ما بسیار دلگرم کننده بود.
همچنین عباس کریمی عباسی از داوران جایزه شعر خبرنگاران، در ادامه مراسم با بیان اینکه مشارکت در این جایزه مایه افتخار من است، گفت: این جایزه استقلال ارزشمندی دارد و هیچگاه نخواسته از منظر مادی حمایت خاصی داشته باشد. با این‌که می‌توانستند این کار را قبول نکردند تا استقلال جایزه حفظ شود. ما به واسطه فعالیت‌هایمان در سال‌های اخیر جوایزی را برای تشویق فعالان فرهنگی ترتیب دادیم تا دلگرمی بیشتری به آنها بدهیم. امسال  آقای رمضانی، مدیر نشر «یاد آرمیتا»  به همراه آقای محمدعلی خبیر، «مدیرعامل موسسه هنرمندان مشرق زمین» جایزه‌ای را برای برگزیدگان بخش شاعران بدون کتاب در نظر گرفته‌اند و کتاب چهار برگزیده یاد شده چاپ و توزیع خواهد شد تا صاحب کتاب مکتوب شوند.
در ادامه محمدعلی خبیر از استاد علیرضا طبایی تقدیر کرد و همچنین هدیه‌ای را به رسم یادبود به استاد محمود معتقدی و علیرضا بهرامی دبیر جشنواره اهداء کردند.
در این مراسم از جواد مزنگی، ثنا نصاری، محبوبه راد و سبحان زنگی به عنوان برگزیدگان بخش شاعران بدون کتاب تجلیل شد.
همچنین با حضور ارمغان بهداروند، حسین علیشاپور،  سعید زارع‌محمدی و پوریا گل‌محمدی ، کتاب «ده و ده دقیقه و سی ثانیه» اثر کیانوش خان‌محمدی به عنوان برگزیده بخش کتاب سال شعر ایران به انتخاب خبرنگاران معرفی شد.

نظر بدهيد

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *